- És necessari un estudi a fons i un projecte global per a la Catalana
- Hem iniciat les trobades amb el veïnat afectat
La instal·lació d’un centre logístic d’Amazon al carrer Santander de Barcelona, a tocar del polígon Montsolís, ha posat en evidència la manca de polítiques de mobilitat que hi ha a Sant Adrià, en especial unes polítiques i propostes que solucionin els problemes de trànsit i connectivitat que necessita el barri de la Catalana.
Les xifres del projecte de la multinacional no són menors: 58.000m2 en 4 plantes més soterrani, 30 tràilers al dia, 2.200 furgonetes al dia, 24 hores el 7 dies de la setmana. El preveu que el 50% del trànsit d’entrada (1.100 furgonetes i 15 tràilers) ho faci per ronda Litoral i Av. De la Catalana, fet que representa un increment notable d’emissions per trànsit rodat.
El projecte es va aprovar a Barcelona el setembre de 2020 però el govern de Sant Adrià de Besòs amb representació a l’AMB i al Consorci del Besòs no tenia coneixement. Els altres representants municipals en aquest estaments, tampoc (ERC 2 representants i Movem 1 representant).
Evidentment SAeC no està en contra de la instal·lació d’Amazon i menys de la creació de 600 llocs de treball, però exigim a l’equip de govern de la ciutat una planificació i plans de mobilitat per mitigar les conseqüències. També calen propostes alternatives al fet que el 50% del trànsit d’entrada al centre Logístic arribi a través dels carrers de La Catalana. També exigim que es realitzi un exhaustiu control del compliment de la normativa actual, tant en matèria de circulació com de distribució de mercaderies.
Pel que fa a l’afectació al veïnat de la Catalana, SAeC s’ha reunit aquest dimarts amb membres de l’AVV de la Catalana, que alhora es reuniran amb el veïnat per posar en comú tota la informació. Així mateix, l’associació té pendent una trobada amb l’equip de govern per tractar diferents temes que es venent reivindicant històricament, en relació a la pacificació, mobilitat i connectivitat del barri.
Així doncs, tenint en compte les implicacions de la futura nau, del projecte de reordenació de les zones verdes a l’entorn del tanatori i, a més, del projecte de l’AMB on es demana un estudi per tenir una sortida de la ronda del litoral a Sant Adrià en direcció la Trinitat, es fa del tot necessari un projecte global i concret en matèria de mobilitat a la Catalana. SAeC també es posarà en contacte amb l’AVV Montsolís.